diumenge, 21 de maig del 2023

Cursa de les cigonyes. Parc natural de Sebes. Flix

 


   Cursa de les cigonyes al parc natural de Sebes, Flix, Ribera d'Ebre. Dono per finalitzat el meu repte; 1 cursa 1 comarca. Si ve últimament s'ha incorporat la comarca del Lluçanès , tinc unes quantes curses a sant Bartomeu del Grau, municipi que geogràficament pertany al Lluçanès però políticament encara no (veurem després de les municipals si canvia aquest parer, perquè fixem-nos per exemple la paradoxa que veiem en el municipi de sant Agustí del Lluçanès, que administrativament tampoc s'hi ha adherit, però que tant el nom com la seva ubicació no deixen cap dubte a cap geògraf de la identitat a la qual pertany) ho considero realitzat i assolit.
   Arribem a Flix dissabte al migdia, això em permetrà no haver de matinar l'endemà per fer la cursa. Fem una volteta per la població fins que arribem a la plaça Major i a l'església de santa Maria d'estil gòtic a l'interior.



   No ens deixa indiferents alguns racons que ens testimonien com havia de ser en el passat  Flix, o la conservació del mobiliari del que havia de ser una antiga farmàcia.


   Ens allotgem en un establiment rural a la península que fa el meandre de l'Ebre, en un lloc paradisíac en què una senyora de Flix ens ha assegurat que només sentirem el cant dels "moixons"



   L'endemà al matí, després d'esmorzar, m'arribo al parc natural de Sebes. I com que vaig d'hora m'hi passejo una mica abans d'anar a recollir el dorsal i la samarreta commemorativa de la cursa. El lloc és preciós i molt ben preparat per visitar-lo.


   Comença la cursa i al cap de pocs centenars de metres comencem a enfilar-nos per un sender que ens portarà fins a un poblat ibèric, i des d'on gaudirem d'unes vistes magnífiques de l'Ebre (de lo riu, com diuen la gent de la terra)




  El recorregut de 5km és un continu tobogan i m'ho agafo com sempre, intentant gaudir tant com puc de l'entorn per on passem. Paro el cronòmetre en poc menys de 29' minuts


Torno cap a l'hotel, però abans em paro a admirar el castell que presideix la població riberenca.



Estic molt content d'haver culminat aquest repte, que m'ha permès trepitjar totes les comarques del nostre país.

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada