diumenge, 24 de maig del 2026

Cursa del dimoni. Caldes de Montbui.

 


   Continuo amb el repte de finalitzar 100 curses de 5km. En aquesta ocasió he anat a Caldes de Montbui i l'he ben encertat. Recorregut totalment de terra, molt bonic,  i sort que la major part l'hem fet a l'ombra enmig del bosc de pins perquè la calor s'ha fet notar de valent. Com tinc costum, procuro arribar una hora abans de la cursa per tal de no tenir problemes d'aparcament. I em faig la foto de rigor.


   He anat fent a un ritme que no em representés un sobreesforç perquè, com he dit, la temperatura era molt elevada, i fins i tot en un punt de pendent molt pronunciat he caminat uns 100 metres. He arribat a meta amb poc més de 30' content com un gínjol i buscant una nova cursa que em permeti avançar en el meu repte.

   




divendres, 15 de maig del 2026

Cursa de Font en Font. Gurb



   Participar en curses de 5km em permet una recuperació ràpida i poder fer-ne d'una manera més sovintejada. No havia fet mai aquesta cursa i penso repetir-la. Molt bona organització, excel·lent recorregut i poder veure els alumnes de l'institut fent inscripcions, controlant l'arribada, repartint els entrepans...no et deixa indiferent. Com sempre procuro arribar amb temps per tal de no tenir problemes d'aparcament i poder recollir el dorsal amb tranquil·litat. De seguida em trobo amb l'experimentada Eva Serradell, que em dóna explicacions de com és aquesta cursa, tot i que ella farà el recorregut molt més exigent de 10km. Em faig la foto de rigor abans de la cursa:

   A les 9 comencem la cursa i de seguida veiem que el recorregut és de pura muntanya, amb un desnivell considerable que ens obliga a fer trams caminant. Abans d'arribar al km 2 ens separem dels corredors que fan els 10k. Travesso la línia d'arribada amb poc més de 30' i buscant ja una altra cursa de 5km que em permeti avançar en el meu repte de 100 competicions de  5k.



 

diumenge, 3 de maig del 2026

Cursa comte Arnau. 5km

 


  Continuo amb el repte d'acabar 100 competicions de 5km. L'Eva Serradell, l'atleta rodenca incombustible, a la cursa solidària de Centelles em va informar que es faria aquesta cursa a Campdevànol. No ho havia vist enlloc. Crec sincerament que no han trobat la manera fer-ho saber d'una manera adequada, per això només hem estat 25 corredors als 5km i 10 als 10km. I m'ha sabut greu, perquè el recorregut és preciós i organitzar una cursa porta molta feina. Abans de començar-la m'he fet la foto de rigor amb el luxe d'anar acompanyat per la Carme i per l'Eva.
                                                
  La Carme ha comentat que donades les circumstàncies seria molt probable que acabéssim en l'última posició. La meva resposta ha estat immediata: uns o altres han de quedar darrers, i a més a més, el meu objectiu és acabar-la i anar sumant curses de 5km. De tota manera, la Carme ha quedat en 17a posició dels 25 participants i ha aconseguit copa perquè ha acabat en la primera posició de la seva categoria. 
  La setmana que ve m'espera la cursa de muntanya De font en font de Gurb. Gas i km, com diria en Jordi de l'Esportiu.